HOME

Demontage: #1 | #2 | #3 | #4 | #5
Restauratie: #6 | #7 | #8 | #9

Ik heb een werkblad gemaakt in mijn kleine schuur. Sterk genoeg om er straks een motorblok op te plaatsen.
Stevig vastgezet met M8 bouten in de muren aan weerszijden. Als ik het werkblad niet gebruik kan ik het eenvoudig verwijderen en rechtop in de hoek neerzetten.
Allereerst het zadel eraf. Het zadel blijkt behoorlijk verrot te zijn aan de zijkant. Bovendien is een van de rubber doppen verpulverd. Ook zit er een grote scheur in de bekleding. Aanschaffen

Zadel

De zijschermen laten zich makkelijk verwijderen. Je hoeft ze slechts los te klikken. De rubbertjes moeten vervangen worden. Aan de rechterkant ontbreekt het CX500 logo. Aanschaffen

Rubbertjes (4 stuks)

CX500 logo

Het logo zit aan de binnenkant vast met driekhoekige wartels of klemmetjes of hoe die dingen ook heten.
De achterpartij losgehaald. Zat slechts met 4 bouten en wat draden vast en was dus zo los. Aanschaffen

Originele knipperlichten

Chroom bagagerek

Achterlicht gedemonteerd
Kap losgeschroefd. De schroeven zijn nagenoeg volledig verrot. Aanschaffen

Nieuwe schroefjes

Kap geopend. Het rubber is volledig uitgedroogd Aanschaffen

Rubber

Ook hier is het rubber volledig uitgedroogd Aanschaffen

Rubber

Tank verwijderen. Eerst kraantje dicht zoals op de foto! Dan klemmetje (zo'n ding heet een circlip geloof ik; niet zichtbaar op de foto) loshalen en slangetje loswrikken en de bout boven vooraan de tank verwijderen
De tank ziet er nog alleraardigst uit, d.w.z. niet doorgerot ofzo. Hij moet wel geplamuurd en overgespoten worden. Binnenin vooraan zie je de halfronde profielen. Daarmee zit de tank vast aan de tankrubbbers op het frame (zie volgende foto). Aanschaffen

Tankstickers

Het linker tankrubber. Deze zit gewoon los aan een metalen asje.
Nogmaals de tankrubbers, nu ook met het rubber boven vooraan de tank. Deze is gescheurd en moet vervangen worden. Aanschaffen

Tankrubber (17613-413-000)

Tijd om het voorscherm te verwijderen. Onderaan wip je 'm gewoon uit de nippeltjes.
De connector van de H4 koplamp is kapot. Aanschaffen

Connector H4 koplamp

Er is al vaker geklust aan deze motor zoals je ziet. De koplamp kan slechts verwijderd worden door het snoer door te knippen.

Update: losknippen had niet gehoeven, je kunt het lampje gewoon uit de unit halen...

Vier bouten verwijderen, bruine connector lostrekken, toerenteller en snelheidsmeter loskoppelen

Hé, had hier niet een knipperlicht relais moeten zitten?

Aanschaffen

Knipperlicht relais

Deze drie snoeren losknippen en daarna kan het voorscherm eraf!
Het voorscherm is er nu af. De twee knipperlichten zijn er ook afgegaan. Deze zaten op deze plaats gemonteerd (zie mijn uitgestoken vingers)
Hier de gedemonteerde spullen met bijbehorende schroeven en bouten.
De knipperunits voor. Ook deze zijn niet origineel. Van de ene unit is het rubber vergaan en in beide units zit een barst in de kap.

Aanschaffen

Originele knipperlichten

HOME

Demontage: #1 | #2 | #3 | #4 | #5
Restauratie: #6 | #7 | #8 | #9