HOME

Demontage: #1 | #2 | #3 | #4 | #5
Restauratie: #6 | #7 | #8 | #9

Spatbord achter incl. de houder van het gereedschapsetje gedemonteerd. Deze zat slechts vast met twee bouten van bovenaf met onderaan een metalen plaatje. Je kunt het spatbord nu gewoon loswrikken.
Et voila.
De bobines verwijderen. Deze zal ik t.z.t moeten (laten) testen op hun werking. Merk op dat ik alle uiteindes van de kabelboom merk met een strookje met daarop de naam v/h onderdeel. Kan ik ook niet in de war raken tijdens het terugplaatsen van de onderdelen.
De gedemonteerde onderdelen met bevestigingsmateriaal
Aan het bobine-uiteinde van de kabelboom zit ook een zwart-geel snoer. Deze ook maar even losgemaakt zodat ik het hele uiteinde weg kan stoppen.
De CDI staat op het punt om te worden uitgebouwd. Ik heb geen aanwijzingen dat de CDI niet in orde is, maar t.z.t. toch maar even laten testen.
De gedemonteerde onderdelen met bevestigingsmateriaal
Het startrelais staat op het punt om te worden uitgebouwd. Je kunt 'm zo loswrikken van het beugeltje op de spanningsregelaar/gelijkrichter achter.
En los is ie. Om de zwarte kabel los te maken moet het rubberen kapje omhooggebogen worden. Het merkstrookje "Spanningsregelaar" klopt niet, dit moet "Startrelais" zijn....
De gedemonteerde onderdelen met bevestigingsmateriaal
De gedemonteerde spanningsregelaar/gelijkrichter met bevestigingsmateriaal
Claxon uitbouwen.

Update: de claxon zit normaal onder het koplamphuis. Daar moet ik dus wel aan denken tijdens het weer monteren.

Uitgebouwde claxon met bevestigingsmateriaal (de grote ring zat verzonken in een rubber ring, welke zich op dit moment nog op het frame bevindt)
De voetsteun LA uitbouwen. Deze zat vast met een verrotte splitpen aan de onderzijde. Aanschaffen

Splitpen (4x)

De verchroomde kapjes (L+R) tegen de balanspot verwijderen. Links zit hij vast met 2 inbusbouten, rechts met 3. De inbusbouten zijn hier gedeeltelijk vervangen door gewone bouten. Vervangen dus

Aanschaffen

5 inbusbouten

De gedemonteerde onderdelen met bevestigingsmateriaal

Voor het eerst in mijn leven dat ik een uitlaat ga demonteren. De demper zit slechts met een bout en een soort slangenklem vast. Ik heb de boel gedurende 2 dagen vorstelijk ingespoten met WD40.

Na enig wrikken (korte slagen zodat de balanspot niet uitscheurt!) en trekken komt hij los. Van binnen lijkt de demper wel in orde, maar de buitenkant is enorm verroest. Ik heb geen idee of dit ernstig is en of dit met een goede staalborstel en vervolgens schuren/polijsten te verhelpen is.

Update: ik heb inmiddels vernomen dat de dempers te ver heen zijn. Ze zullen dus vervangen moeten worden. Tenminste, als ik natuurlijk weer glimmende dempers wil hebben, anders zou ik ze bijv. nog zwart kunnen spuiten met hittebestendige verf.

Aanschaffen

Dempers (2x)

De gedemonteerde demper (L) met bevestigingsmateriaal. De rechterdemper heeft dezelfde onderdelen, behalve het rechthoekige rubber profiel ontbreekt en het driehoekige plaatje is in spiegelbeeld.

Dan nu de "bocht". Dat is ongeveer hetzelfde laken een pak als het demonteren van de demper. Hoewel ik hier wel een hamer en houten klosje gebruikt heb om e.e.a. rondom goed los te tikken. En wrikken. En heel veel WD40.

De linkerbocht gedemonteerd met bijbehorende onderdelen. Helaas is hij lek, terwijl hij er van buiten nog zo mooi uitzag! De rechterbocht ziet er hetzelfde uit, maar is in spiegelbeeld (van onder naar boven gezien draaien de bochten iets naar buiten)

Aanschaffen

Bochten

De balanspot gedemonteerd met bijbehorende onderdelen. Net als bij de demper heb ik geen idee of deze roest verwijderd kan worden zodat ik er toch een mooi blank, glimmend metalen onderdeel aan over kan houden....

HOME

Demontage: #1 | #2 | #3 | #4 | #5
Restauratie: #6 | #7 | #8 | #9