HOME

Demontage: #1 | #2 | #3 | #4 | #5
Restauratie: #6 | #7 | #8 | #9

Hier een tussenresultaat van de blok-verfraaiing. Het blok was zwart/aluminium/goud gespoten toen ik het kreeg. Bovendien zat het he-le-maal onder het zand en smeer e.d..

Als eerste heb ik het blok ontvet en schoongemaakt met wasbenzine. De wasbenzine bracht ik aan met een dikke ronde kwast. Vervolgens kon ik met sterke keukenrol (Lotus Maestro doekjes) alle vuiligheid eraf krabben of poetsen.

Daarna kon ik aan de slag met verfafbijt. Een liter van dat spul heb je wel nodig. Ik bracht de afbijt aan met een ronde kwast. Na 10 min. inwerken kon ik het afpoetsen met de keukenrol. Dat spul prikt trouwens héééél erg lekker als je net een wondje op je vinger hebt zitten. Daarom heb ik maar van die rubberen chirurgische handschoenen aangetrokken.

Deze rotklus heeft me tot op heden ongeveer 15 uur werk gekost. En de finale bewerking (het opschuren cq. poetsen) moet nog beginnen! Daarover later meer....

Voor het opschuren gebruik ik een kleine staalborsteltje in een flexibele slang van LUX

Hè hè, op 8 februari 2009 is eindelijk de buitenkant van het blok klaar, d.w.z. ontvet, verf eraf en opgeschuurd. Het resultaat mag er best wezen vind ik. Het is weer 'ns iets anders dan al die aluminiumkleurig gespoten blokken (hoewel ik die ook prachtig vind om te zien, hoor!!!).

Enkele lastige plekken kunnen pas gedaan worden als de deksel(s) eraf is (zijn). De twee cylinderkopdeksels ga ik t.z.t. hoogglans afpolijsten. De twee Honda-logo's ga ik opnieuw zwart spuiten.

Hieronder staan enkele foto's van het resultaat tot zover.

Kijk even naar het motor nummer. Het is PC02E, wat betekent dat dit feitelijk een GL500 blok is! Wel schijnt er een gewone CX achterdeksel op te zitten.

Maar de GL500 had transistor ontsteking, terwijl ik CDI ontsteking heb. Dus wie weet moet ik ook de kabelboom maar eens goed inspecteren.

HOME

Demontage: #1 | #2 | #3 | #4 | #5
Restauratie: #6 | #7 | #8 | #9