HOME

Wederopbouw

Ik ben gestart met de wederopbouw van de motor. Omdat de winter weer voor de deur staat, bood mijn vrouw aan dat ik de motor in huis mag opbouwen. Nou, dat liet ik me natuurlijk geen tweede keer zeggen, en ging gelijk akkoord met haar aanbod!

Het ziet er allemaal weer als nieuw uit. Alles wat je hier ziet is vervangen door nieuw of gestraald, gepoedercoat, gegalvaniseerd, gekit of ingesmeerd, noem het maar op.

De Hagon schokbrekers heb ik van de week nieuw gekocht bij Morren Motorcycles in Barneveld. Dat kon gewoon 's avonds. Er was daar geen pinautomaat maar de mevrouw was zo vriendelijk om me even naar de dichtstbijzijnde bank te rijden, zodat ik daar met haar kon afrekenen. Petje af voor deze service.

Cardan op kleur gespoten. Het is wit, met daaroverheen héél dun "wolkje" grijs metallic, en daarover 2K blanke lak.

Kleurcodes:

BMW Alpine White 3 (OEM code 300)

Fiat Celik Grisi (OEM code 647)

2K Blanke lak

Tja, zo met de feestdagen tussendoor is er weinig gebeurd om mooie foto's van te maken. Daarnaast hebben we ook nieuwe houten vloer gekregen. Dus vanaf nu moet ik een stuk voorzichtiger doen met klussen.

Ik ben voornamelijk bezig geweest met het inspecteren van de kabelboom. Er deugde weinig van. Veel stekkers waren verroest en gaven weerstand op de multimeter. Ook zaten sommige stekkers verkeerd aangesloten. Daarom alles schoongemaakt en de juiste stekkers aan de juiste kleurcodes snoer gezet. Nu werkt alles weer naar behoren (voor zover ik dat kon testen).

Hier wat foto's met de tank (tijdelijk) gemonteerd. Gewoon.... voor het plaatje...

Voorzijde nagenoeg klaar. O.a. remmen gemonteerd en ontlucht. Honda embleem op de stuurkuip ontbreekt nog. Wie heeft er een voor me (izgst)?

Nieuwe cockpit behuizing, nieuwe linkerschakelaarunit.

Achterzijde nagenoeg klaar. De Honda-letters op de lampenkap moeten nog wit gemaakt worden en de zwarte Honda-plaatjes op de spaken v/h achterwiel nog gemonteerd.

De cardan is gevuld met Valvoline 80W90 (versnellingsbak)olie en de lagers zijn gesmeerd met lithium vet SKF VKG 1/0.2

Blok is klaar. Cylinderkopdeksel gepolijst. Radiator gespoten. Koelwaterbuis nog voorzien van een beschermlaagje tegen de tand des tijds.

HOME